دفتر مرکزی: 66097851 | مرکز تعمیرات: 66097859 | شعبه شرق: 77978135 | شعبه هفت تیر: 88836102 | شعبه جنوب: 55300568 | شعبه غرب: 44153186 | شعبه شمال: 26721443 | شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تعمیر شیر آبسردکن

تعمیر شیر آبسردکن و نکات آب بندی

عوامل زیادی در آب بندی آبسردکن دخیل است که می‌آموزیم با روش‌های زیر چگونه جلوی نشتی ناشی از خود آبسردکن را با تعمیر شیر آبسردکن بگیریم. ابتدا در صورت مشاهده اختلال در عملکرد آبسردکن آبسردکن را خاموش کنید و منشا نشتی را پیدا کنید. چنانچه آب از سینی چکه گیر آبسردکن بود، سینی چکه گیر را خالی کنید و دوباره در جای خود قرار دهید. اگر نشتی از بطری آب بود سریع آن را در ظرف تمیز تخلیه کنید و در بطری خالی سالم دیگری جایگزین کنید. اگر غیر از این دو مورد بود به بررسی شیر آلات و واشرهای آب بندی آبسردکن بپردازید.

تعمیر شیرآلات آبسردکن
تعمیر شیرآلات آبسردکن : بررسی محل نشتی

آب بندی و تعمیر شیر آبسردکن

شیرها جریان آب از آبسردکن را کنترل می‌کنند. آن‌ها در جلوی بیرونی آبسردکن قرار دارند. معمولا در آبسردکن‌های تک منظوره یک خروجی آب سرد وجود دارد و در آبسردکن‌های چند منظوره که جدیدتر و گران‌تر هستند دو یا سه شیر آب خروجی با توزیع دمای محیط، سرد یا گرم قرار دارد. همچنین ممکن است برای نقشه خوانی صحیح برای پیدا کردن صحیح قطعات جهت تعمیر اجزای آبسردکن به کلی نقشه‌ی مفید نیاز داشته باشید.

نشت آب از سینی چکه گیر آبسردکن
نشت آب از سینی چکه گیر آبسردکن

عیب یابی شیر آبسردکن

  1. آیا شیرهای آب محکم به داخل پیچ می‌شوند؟
  2. آیا نخ‌های رزوه (نوار تفلون) شیر آب کنده شده‌است؟
  3. آیا واشرها فرسوده، ترک خورده یا شکسته‌اند؟
  4. آیا از اطراف شیرها آب می‌چکد؟

تست سلامت شیر و واشر ابسردکن

اقدامات زیر را انجام دهید و منشا نشتی با اقدامات زیر قطع نشد آنگاه به یک متخصص تعمیر آبسردکن مراجعه کنید.

  1. شیرهای آب را بردارید.
  2. شیرآلات، رزوه‌ها و واشرها را بررسی کنید.
  3. شیر جدید جایگزین کنید.
  4. واشر نو بیاندازید (دقت کنید برخی از واشرها دارای جهت می‌باشند).

تعمیر شیر آبسردکن با برطرف کردن مشکل واشر

در صورت مشاهده ایرادات، شیر آبسردکن یا واشر مربوطه را تعویض کنید، مراقب باشید که شیر آب را بیش از حد سفت نکنید. از نوار تفلون روی رزوه‌های شیر آب استفاده نکنید.

تعمیر بافل آبسردکن

بافل زنگوله شکل هوا، جریان آب را در داخل مخزن خنک کننده کنترل می‌کند. آب ورودی را به طور یکنواخت در اطراف پروب در انتهای مخزن پخش می‌کند و از بوجود آمدن موج جلوگیری می‌کند. هنگامی که شیر آب سرد باز می‌شود، بافل اطمینان حاصل می‌کند که آب از ناحیه نزدیک پروب از مخزن خارج می‌شود، نه مستقیماً از طریق مخزن، که منجر به جریان آب با دمای اتاق می‌شود. بافل در داخل مخزن خنک کننده قرار دارد. لوله بافل باید محکم روی اتصالات قالب‌گیری شده در مخزن قرار گیرد.

عیب یابی بافل آبسردکن
عیب یابی بافل آبسردکن

بررسی کنید آیا بافل از آبسردکن خارج شده است؟ آیا بافل در جای درست است؟ آیا لوله روی بافل محکم روی اتصالات قالب گیری شده در مخزن قرار می‌گیرد؟ برای تست سفتی و محکم بودن لوله بافل در اتصال به مخزن، به آرامی بافل را به سمت بالا بکشید. اگر بافل محکم در مخزن قرار نمی‌گیرد، بافل شل شده است و باید آن را تعویض کنید.

آب بندی مخزن آبسردکن

مخزن آبسردکن در داخل آبسردکن قرار دارد و بجز آبسردکن‌های Direct chill (سرمایش مستقیم) آب در مخزن سرد یا گرم نگهداری می‌شود. مخزن آبسردکن ممکن است بر اثر ضربه یا تعمیر توسط فرد ناشی آسیب ببیند و سوراخ شود. البته مشکلات بیشتری هم ممکن است با مخزن پیدا کنید که احتمال وقوع آن‌ها (طبق تجربه‌ی متخصصین) بسیار کم است که با تعمیر مخزن آبسردکن برطرف خواهد شد.

آب بندی مخزن آبسردکن
آب بندی مخزن آبسردکن

بررسی نشتی مخزن آبسردکن

آبسردکن را از برقی بکشید. به صورت بصری بررسی کنید که آیا بر روی مخزن قطرات آب در (حال شرّه کردن) مشاهده می‌شود یا خیر. سریعا شیر تخلیه‌ی مخزن را که در پشت و پایین آبسردکن وجود دارد باز کنید و آب را به داخل کفشور هدایت کنید. شیر تخلیه را تا زمان تخلیه‌ی کامل مخزن سرد یا مخزن گرم یا هردو باز بگذارید. البته از شیر جلوی آبسردکن هم می‌توانید استفاده کنید که برای اینکار به یک سطل تمیز نیاز دارید. شیر را ببندید.

برطرف کردن نشتی مخزن آبسردکن

برخی از متخصصین به بهانه خدمات ارزان آبسردکن به شما پیشنهاد «جوش آب‌بند» محل نشت را می‌دهند که این روش استانداردی نیست اما خودمان هم انجام می‌دهیم. اما از نمایندگی تعمیر انواع آبسردکن مشورت بگیرید. مدل آبسردکن را بگویید و از آن‌ها بخواهید یک مخزن نو و با کیفیت به شما ارائه دهند.

پنگوئن تکنسین نماد نمایندگی تعمیر آبسردکن
پنگوئن تکنسین نماد نمایندگی تعمیرات انواع آبسردکن

اگر موفق به آب‌بندی آبسردکن خود نشدید، متخصصین تعمیر آبسردکن را در سریع‌ترین زمان برای شما اعزام خواهیم کرد که به عیب یابی آبسردکن و رفع مشکل آبسردکن شما در دفتر یا منزل شما بپردازند.

2 دیدگاه دربارهٔ «تعمیر شیر آبسردکن و نکات آب بندی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *