دفتر مرکزی: 66097851 | مرکز تعمیرات: 66097859 | شعبه شرق: 77978135 | شعبه هفت تیر: 88836102 | شعبه جنوب: 55300568 | شعبه غرب: 44153186 | شعبه شمال: 26721443 | شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

تست و تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن

تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن (تست سلامت و راهکار)

آبسردکن‌ها وسایلی هستند که در ادارات، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و کلیه اماکن عمومی از جمله مساجد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها برای خنک کردن آب مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل کارایی و سهولت استفاده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این مقاله به بررسی تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن می‌پردازیم چرا که یکی از مهم‌ترین قطعات و حساس‌ترین قطعات سیستم سرمایش هستند که شما نیازمند دانش بصری و علمی برای عیب یابی و تعمیر اجزای سرمایش آبسردکن هستید.

عیب یابی و تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن
بررسی تعمیر کمپرسور و کندانسور و دلیل خنک نکردن آبسردکن

عملکرد و نقش کندانسور و کمپرسور آبسردکن

کندانسور آبسردکن

کندانسور یکی از اجزای مهم سیستم خنک کننده آبسردکن است. وظیفه اصلی کندانسور تبادل حرارت بین مبرد (فریون) و هوای اطراف است. این عمل باعث می‌شود فریون انرژی خود را در هوا آزاد کند و به صورت مایع به کمپرسور بازگردد.

تصویر کندانسور آبسردکن
تصویر کندانسور آبسردکن

کمپرسور آبسردکن

کمپرسور قلب آبسردکن است و نقش بسیار مهمی در خنک سازی آب دارد. کمپرسور وظیفه دارد مایع خنک کننده (فریون) را تحت فشار قرار دهد و باعث می‌شود فریون در سراسر سیستم به گردش درآید و گرما را از آب جذب کرده و به هوا بدهد.

تصویر کمپرسور آبسردکن
تصویر کمپرسور آبسردکن

نکات مهم در تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن

  1. علت مشکل را بررسی کنید: قبل از انجام هر کاری باید علت مشکل را شناسایی کنید. این می تواند شامل نشت فریون، مسدود شدن لوله ها، اتصالات الکتریکی نامناسب و خرابی کمپرسور باشد.
  2. خاموش کردن دستگاه: قبل از شروع تعمیر حتما دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید.
  3. استفاده از ابزار مناسب: برای تعمیر کندانسور و کمپرسور آبسردکن از ابزار مناسب و متناسب با مدل دستگاه خود استفاده کنید.
  4. همکاری با کارشناس تعمیر آبسردکن: اگر تجربه کافی در تعمیر وسایل خنک کننده ندارید، بهتر است کار را به متخصص بسپارید. این امر خطر تعمیر نامناسب را از بین می‌برد و احتمال مشکلات بعدی را کاهش می‌دهد.
  5. تعویض قطعات آسیب دیده: در صورت خراب شدن کندانسور یا کمپرسور آبسردکن باید آن‌ها را با قطعات نو و سالم تعویض کنید. از نقشه و قطعات آبسردکن که با کیفیت و سازگار با آبسردکن هستند، استفاده کنید.
  6. تست عملکرد: پس از تعمیر کندانسور و کمپرسور، دستگاه را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل، مجدداً ایراد را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهید.
  7. تعمیر و نگهداری منظم: برای افزایش عمر مفید کمپرسور و کندانسور آبسردکن و کاهش احتمال خرابی، نظافت صحیح، تعمیر و نگهداری منظم از آبسردکن خود انجام دهید و کارهایی مانند تمیز کردن فیلترها، بررسی سطح فریون و بررسی مدار الکتریکی از جمله کارهای تعمیر و نگهداری است.

نشتی کمپرسور یا مبرد

یکی دیگر از دلایل احتمالی خنک نشدن آب سردکن، صرفاً به دلیل نشتی کمپرسور یا مبرد دستگاه است. کمپرسور و مبرد اجزای مهم توزیع کننده آب هستند که آب را از یک مخزن به مخزن دیگر منتقل می کند و آب سرد یا گرم ایجاد می کند. هنگامی که آب چکه می کند یا از دستگاه خارج می شود، می توان نشتی از این قطعات را بلافاصله تشخیص داد. معمولاً در صورت بروز این مشکل، کفی که واحد در آن مستقر است، بلافاصله دچار نشتی می شود.

معمولاً این نوع مشکل شامل قطعات آسیب دیده مانند کمپرسور، لوله یا پمپ می شود که نیاز به تعویض دارند. به محض اینکه قطعه یا قطعه آسیب دیده ای که نیاز به تعویض دارد، شناسایی شد، مدل قطعه را در برچسب آن جستجو کنید یا به سادگی آن را برای تعویض به فروشنده آب سردکن بیاورید. برای مدل‌های پیچیده دستگاه‌های پخش‌کننده آب، بهتر است به متخصصان اجازه دهید این مشکل را حل کنند تا آسیب بیشتر به دستگاه کاهش یابد

عیب یابی و تعمیر کمپرسور آبسردکن

کمپرسور، یا پمپ مبرد، دو عملکرد را انجام می‌دهد. گاز مبرد کم فشار با دمای پایین را فشرده می‌کند. به گازی با فشار بالا و دمای بالا تبدیل می‌شود و مبرد را با این خصوصیات ترمودینامیک به چرخه می‌اندازد. همچنین برای اطلاع از سیستم سرمایش و کارکرد قطعات آبسردکن روی عملکرد قطعات آبسردکن کلیک کنید.

هشدار: تحت هیچ شرایطی اقدام به تعویض یا تعمیر کمپرسور نکنید. سیستم تبرید، از جمله تمام خطوط مبرد، فقط توسط یک تعمیرکار آبسردکن کاملاً مجاز قابل سرویس است. برای آبسردکن فقط باید از قطعات جایگزین تجهیزات اصلی ارائه شده توسط شرکت‌های معتبر استفاده شود.

هشدار: هر زمان که به مشکل در کمپرسور مشکوک شدید، بلافاصله آبسردکن را از برق بکشید. این عمل ممکن است از آسیب جدی به کمپرسور یا سیستم تبرید جلوگیری کند.

بررسی عیوب کمپرسور آبسردکن

در هر یک از موارد زیر بلافاصله آبسردکن را از برق جدا کرده و تعمیر را به تعمیرکار آبسردکن ارجاع دهید:

  • کمپرسور کار می‌کند اما آب را خنک نمی‌کند. (ممکن است میزان مبرد دستگاه کم باشد)
  • کمپرسور مدت کوتاهی کار می‌کند و خاموش می‌شود، سپس این عمل را چندین بار تکرار می‌کند. (خطوط مبرد ممکن است مسدود شده باشد.)
  • کمپرسور کار می‌کند و خاموش نمی‌شود.
  • روغن یا مبرد روی خطوط لوله‌ی مبرد قابل مشاهده است. (مبرد نشتی دارد.)

عیب یابی و تعمیر کندانسور آبسردکن

کندانسور، گاز مبرد تحت فشار و گرم را از کمپرسور دریافت می‌کند و آن را تا زمانی که گاز به حالت مایع تبدیل شود خنک می‌کند. در انجام این کار، کندانسور گرما را از مبرد به هوای اطراف سیم پیچ کندانسور منتقل می‌کند.

عیب یابی کندانسور آبسردکن

  1. آیا کندانسور تمیز است؟
  2. آیا آبسردکن آنقدر به دیوار نزدیک است که جریان هوا را در اطراف کویل‌های کندانسور محدود می‌کند؟
  3. آیا آبسردکن نزدیک هر منبع گرمایی دیگری است؟

تعمیر کندانسور آبسردکن

  1. هرگونه آلودگی یا چربی را از آبسردکن پاک کنید.
  2. حداقل دو اینچ بین آبسردکن و دیوار بگذارید.
  3. هر وسیله مولد حرارت دیگری را از آبسردکن دور کنید.

خلاصه

تعمیر کندانسور و کمپرسور مبرد آبسردکن با رعایت نکات فوق و استفاده از تجربیات متخصصین در این زمینه می‌تواند با موفقیت انجام شود. برای حفظ کارایی دستگاه و جلوگیری از خرابی‌های احتمالی، به چک لیست نگهداری منظم و نگهداری پیشگیرانه آبسردکن توجه کنید. در صورت بروز مشکل در تعمیر دستگاه، به متخصص تعمیر آبسردکن مراجعه کنید و از تعمیرات نادرست که می‌تواند منجر به آسیب بیشتر شود، خودداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *