دفتر مرکزی: 66097851 | مرکز تعمیرات: 66097859 | شعبه شرق: 77978135 | شعبه هفت تیر: 88836102 | شعبه جنوب: 55300568 | شعبه غرب: 44153186 | شعبه شمال: 26721443 | شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

ایراد آبسردکن قدیمی

ایراد آبسردکن قدیمی

ایراد آبسردکن قدیمی

قطعات یک آبسردکن قدیمی می‌تواند حاوی انواع مواد مضر سلامتی، از جمله باکتری‌هایی باشد که می‌توانند شما، خانواده‌تان یا همکارانتان را دچار بیماری‌های خطرناک کند. نوع جدیدی از سیستم آب‌رسانی آبسردکن‌های جدید در مقابل آبسردکن‌های قدیمی وجود دارد، که علاوه بر نداشتن ایراد آبسردکن قدیمی در حد بسیار بالایی ایمن‌تر و آسان‌تر عمل می‌کند. و ضمنا مقرون به صرفه‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

آب بندی آبسردکن های قدیمی

آبسردکن قدیمی یا پرورشگاه باکتری

ضمنا دقت کنید آبی که در آبسردکن‌های خود قرار می‌دهید ممکن است حاوی انواع باکتری باشد، که به درون آب نفوذ می‌کنند و تکثیر می‌شوند. این باکتری‌ها با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی برخی از باکتری‌های موجود در آبسردکن‌های قدیمی می‌پردازیم.

باکتری در آب آبسردکن قدیمی

برخی از اجزای داخل یک آبسردکن، مانند نوارهای لاستیکی ( جهت آب‌بندی ) که برای جلوگیری از نشتی استفاده می‌شود، که از نوع موادی هستند که باکتری ها دوست دارند در ابتدا به آن بچسبند و در ادامه در آب شناور شوند.باکتری‌ای به نام سودونوماس ( Pseudonomas Aeurignosa ) یکی از این باکتری‌هاست. اما میکروارگانیسم‌های دیگری مانند مخمر و کپک نیز وجود دارند. این میکروارگانیسم‌های پلاستیک دوست؛ در حضور کربن آلی موجود در قطعات آبسردکن رشد می‌کنند. یکی دیگر از باکتری های مشکل ساز لژیونلا است. ممکن است آن را در اخبار مرتبط با بیماری های جدی به نام بیماری لژیونلا و تب پونتیاک شنیده باشید. همچنین بهتر است بدانید؛ علت این که مهندس‌ها برای جریان آب گرم به موتورخانه برگشت می‌گذارند، جلوگیری از راکد ماندن آب و تکثیر باکتری لژیونلا است.

هر دو بیماری می توانند در یک آبسردکن قدیمی با قطعات قدیمی و کثیف رشد کنند و هر دو ریه‌ها را درگیر کنند. از جمله علائم استفاده از آبسردکن قدیمی و کهنه موارد زیر است:

سرفه،

تنگی نفس،

تب،

دردهای عضلانی،

سردرد،

اسهال،

گیجی و سردرگمی.

دلیل ایراد آبسردکن قدیمی

هرچه فضای اطراف آبسردکن بازتر باشد، بیشتر مستعد آلودگی است. به این دلیل که میکروارگانیسم‌ها مانند باکتری‌ها می‌توانند نه تنها از آب، بلکه از هوا و از دست‌ها یا وسایلی که برای کار با آبسردکن استفاده می‌شوند، به وجود بیایند. هر نقطه قرار گرفتن در معرض و سطح لمس زیاد یک شیء ( چه دست باشد چه دهانه‌ی لیوان ) با شیرهای خروجی آبسردکن یک خطر بالقوه است. اکنون متوجه شدیم چرا پدر و مادرهای کودکان  در قدیم آنها را از نوشیدن آبسردکن‌های خیابانی منع می‌کردند.

از جمله ایرادات آبسردکن‌های قدیمی سیستم باز آن‌هاست، آنهایی که هوا را از بیرون مخزن به عنوان بخشی از مکانیسم عملکرد خود می‌کشند، جزو پرخطرترین انواع آبسردکن هستند. رایج ترین نوع آبسردکن‌های قدیمی سیستم باز، آبسردکن های معروف کوزه‌ای هستند که در ادارات و اتاق‌های انتظار یافت می‌شوند.

دما و نور دو عامل دیگر هستند که هر چقدر هم آبسردکن را در شرایط ایمن قرار دهید باز تأثیر خود را می‌گذارند. بطری‌های آبسردکنی که در یک اتاق گرم در زیر نور خورشید باقی می‌مانند به زودی رنگ مایل به سبز ایجاد می‌کنند که همان جلبک است. در حالی که جلبک‌های موجود در یک آبسردکن قدیمی و کثیف ممکن است مانند باکتری‌های مضر اثرات منفی بر سلامتی نداشته باشند، اما همچنان می‌توانند بو، ظاهر و طعم آب را ناخوشایند کنند.

جایگزین آبسردکن های قدیمی

پیشرفت علم و تکنولوژی کمک کرده است تا آبسردکن های جدیدی تولید شوند که جایگزین انواع آبسرد کن های ما قبل از خود شوند . آبسرد کن های جدید ایراد آبسردکن قدیمی را ندارد. آبسردکن های جدید سیستم‌های  بدون بطری خنک‌کننده  آب هستند که جایگزین آبسردکن‌های بطری‌ دار می‌شوند. آن‌ها با فناوری روز تولید می‌شوند و سیستم شیر خروجی تک‌لمسی یا بدون لمس ( با چشم الکترونیک ) را ارائه می‌کنند که برای استفاده‌ی ایمن و آسان هستند.

بطری های تلنبار شده ایراد بزرگ آبسردکن های قدیمی

جنس و نوع سطوح بیرونی برای به حداقل رساندن باکتری‌ها طوری انتخاب شده‌است که از چسبیدن ویروس و باکتری جلوگیری کند. از آنجایی که سیستم از مخزنی برای ذخیره آب فیلتر شده استفاده نمی‌کند، بنابراین جایی برای تغذیه و تکثیر باکتری‌ها درون بطری آب وجود ندارد.

مسئله‌ی دیگری که در مورد آبسردکن های سنتی بطری دار وجود دارد این است که آنها بر محیط زیست تأثیر منفی می‌گذارند و ردپای کربن تجدید ناپذیر قابل توجهی از خود به جای می‌گذارند. با استفاده از آبسردکن‌های بدون بطری، به محیط زیست کمک می‌کنید و همچنین با نصب یک آبسردکن شیک  و مدرن که آب آشامیدنی بی پایانی را فراهم می‌کند، در فضای خانه یا محل کار خود صرفه جویی خواهید کرد. نکته شایان توجه دیگری نیز وجود دارد که شما  دیگر نیازی به نگهداری بطری‌های آب حجیمی که فضای قابل توجهی را اشغال می‌کنند نخواهید داشت.

حل ایراد آبسردکن های قدیمی

چنانچه شما مایل هستید همچنان در محل کار یا منزل خود از آبسردکن های قدیمی استفاده کنید. شرکت تعمیرات آبسردکن برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، آبسردکن قدیمی شما را با لاستیک‌های تجدیدپذیر آب‌بندی می‌کند. همچنین پیام سلامت و توصیه‌های بهداشتی را در بخش مقالات سایت برای شما بروزرسانی می‌کند. محل مناسب نگهداری آبسردکن قدیمی را به شما نشان می‌دهد. برای ذخیره و نگهداری بطری‌های آبسردکن راه حل بهینه ارائه می‌دهد تا هم به فضای خالی و هم به زیبایی محیط اتاق و دفتر شما کمک کند. همچنین کلیه‌ی آبسردکن‌های قدیمی که در معرض نور و کثیفی قرار داشته‌اند را سرویس می‌نماید.

حل ایراد آبسردکن قدیمی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *