دفتر مرکزی: 66097851 | مرکز تعمیرات: 66097859 | شعبه شرق: 77978135 | شعبه هفت تیر: 88836102 | شعبه جنوب: 55300568 | شعبه غرب: 44153186 | شعبه شمال: 26721443 | شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

رسوب در آبسردکن

برطرف کردن رسوب در آبسردکن

رسوب در آبسردکن نشان دهنده ناسالم بودن آب آبسردکن و اجزای تامین آن نظیر لوله آب، اجزای داخلی آبسردکن یا حتی بطری است. دانه‌های موجود در آب، عمدتاً توسط آبسردکن‌های یخچال ایجاد می‌شوند. این پوسته‌ها عمدتا قهوه‌ای هستند و به دلیل آلوده‌شدن فیلترهای آبسردکن ایجاد می‌شوند. با این حال، ممکن است قبلا متوجه پوسته‌های سفید و سیاه در آب شده باشید. حال برای برطرف کردن رسوب در آبسردکن باید بدانیم که رسوبات معدنی به دست آمده از آب سخت باعث ایجاد پوسته‌های سفید می‌شود، در حالی که پوسته‌های سیاه به دلیل کپک‌هایی است که در دستگاه آبسردکن شما رشد می‌کند. تکه‌های سیاه به طور قابل توجهی نمایان‌ترین نسبت به باقی موارد هستند و نباید به هیچ وجه بلعیده شوند.

برطرف کردن رسوب در آبسردکن

اگرچه ممکن است در برخی مواقع پوسته‌ها در آب ظاهر شوند، اما راه‌حل‌هایی برای خلاص شدن از شر آن‌ها وجود دارد. به عنوان مثال، پوسته‌های غیرسمی بدلیل آب سخت ایجاد می‌شوند، که تنها با نصب دستگاه آبسردکن در منطقه‌ای با آب نرم‌تر قابل پیشگیری یا رفع است. این محلول‌ها نیاز به فیلترهای اضافی برای افزودن به دستگاه آبسردکن دارند.

علل اصلی دانه‌های موجود در آبسردکن‌ها

سه دلیل اصلی برای ایجاد رسوب در آبسردکن شما وجود دارد که بعد از این که راجع به این سه دلیل توضیح دهیم به سراغ نحوه‌ی برطرف کردن رسوب در آبسردکن خواهیم رفت. این سه دلیل شامل آلودگی فیلتر، رسوبات معدنی و رشد کپک است. هنگامی که آب فیلتر را در مسیر خود به سمت دستگاه آبسردکن پر می‌کند، ریز آلودگی‌ها از فیلتر معیوب خارج می‌شوند. شما می‌توانید با فیلتر کردن آبسردکن با کلر از این مشکل جلوگیری کرده یا آن را برطرف کنید و سپس از فیلتر کربن استفاده کنید، که به خلاص شدن از شر آلاینده‌ها، از جمله مواد شیمیایی که ممکن است باعث سرطان شوند، کمک می کند. همچنین استفاده از فیلترهای کربن باعث از بین رفتن سرب از آب می‌شود.

دومین عامل اصلی رسوب‌های موجود در دستگاه های آبسردکن، رسوبات معدنی از جمله کلسیم و آهک است. آن‌ها در آب سخت وجود دارند و ممکن است به شکل تکه‌های سفید در داخل آب ظاهر شوند. رسوب این تکه‌ها می‌تواند در یک دستگاه پخش‌کننده آب جمع شود که باعث مسدود شدن خطوط آب می‌شود. هنگامی که تکه‌های سفید جدا می‌شوند، مواد معدنی از داخل آبسردکن خارج می‌شوند که می‌توان با استفاده از پاک‌کننده‌های حاوی مواد جداکننده، به‌طور موقت آن‌ها را هنگام تمیز کردن آبسردکن حذف کرد.

در نهایت، رشد کپک نیز باعث تولید این تکه‌ها در آبسردکن می‌شود. وقتی در آبسردکن خود تکه‌هایی می‌بینید، باید بدانید که در نزدیکی آن کپک وجود دارد. کپک آبسردکن می‌تواند در مخزن آب، لوله‌ها، کویل مبرد، فیلترها، نازل‌ها و غیره باشد. می‌توان با تمیز کردن منظم آبسردکن و سفید کردن آن برای اطمینان از تمیز بودن آبسردکن از تولید آشغال و پوسته در آب جلوگیری کرد.

نحوه ی برطرف کردن رسوب در آبسردکن

اگر به دنبال سالم‌ترین، تمیزترین و تصفیه‌شده‌ترین آب برای مصرف هستید، سرمایه گذاری در یک آبسردکن مناسب ضروری است. در حالی که بسیاری در مورد آبسردکن شنیده‌اند، می‌توان گفت که تعداد کمی دقیقاً می‌دانند که چگونه کار می‌کند و چگونه آب در داخل آبسردکن استریل می‌ماند و برطرف کردن رسوب در آبسردکن چگونه می‌باشد.

برطرف کردن رسوب آب با تصفیه آب استریل

این آبسردکن‌های مدرن مجهز به سیستم‌های تصفیه هوای داخلی هستند که از ورود باکتری‌ها به داخل دستگاه جلوگیری می‌کند و همچنین امکان آلودگی آب، نفوذ آلاینده‌ها به داخل دستگاه را از بین می‌برد و امکان حفظ آب استریل شده را فراهم می‌کند. این فرآیند باعث می‌شود هنگام مصرف آب از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید. البته بهتر است بدانید که اجزای آبسردکن دارای آب داغ یا گرم بیشتر در معرض این رسوبات معدنی قرار دارند.

آبسردکن دارای آب داغ

ساختار یک بطری آبسردکن

بطری‌هایی که توسط شرکت‌های خدمات آبسردکن استفاده می‌شوند، از درب بطری‌های یک‌بار مصرف مخصوص استفاده می‌کنند که علاوه بر این، توزیع آب استریل را افزایش می‌دهد که نمی‌تواند آلوده شود.

مخازن آبی که در آبسردکن‌های بطری‌دار قرار می‌گیرند، از بهترین مواد فولادی ضد زنگ (استنلس استیل) سازگار برای مواد غذایی ساخته شده‌اند. این نوع فولادها کم استعدادترین در ابتلا به باکتری‌ها هستند. علاوه بر این، شیرهایی که در سمت جلوی آبسردکن شما قرار دارند، معمولاً از نانو نقره/ مواد مشابه ساخته شده‌اند که امکان جلوگیری از هر نوع رشد میکروبی، از جمله زباله‌ها را فراهم می‌کند. این نوع قطعات در بسیاری از تجهیزات خانگی مانند ماشین لباسشویی و یخچال نیز استفاده می‌شوند.

با ترکیب همه این اقدامات ساختاری، آبسردکن با موفقیت هم در برابر رشد باکتری مقاومت می‌کند و هم طعم و کیفیت مطلوب آب آشامیدنی را حفظ می‌کند و از بروز کپک و پوسیدگی جلوگیری می‌شود.

زمان مناسب برای سرویس آبسردکن

مانند هر آبسردکن که همگی ساختارهای مشابهی دارند، تجهیزاتی هستند که در طول مدت استفاده نیازی به سرویس یا شستشو ندارند. تنها خطر آلوده شدن آب شامل زمانی است که آبسردکن بدون بطری آب یا در یک محیط کثیف ایستاده است. مانند هر دستگاه دیگری، در بازه‌های زمانی منظم نیاز به سرویس یا آبسردکن نیز پیدا خواهید کرد که این بازه‌ها معمولا برای تعویض فیلتر آبسردکن 3 تا 6 ماه و برای شستشو بستگی به مکان آبسردکن دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *