دفتر مرکزی: 66097851 | مرکز تعمیرات: 66097859 | شعبه شرق: 77978135 | شعبه هفت تیر: 88836102 | شعبه جنوب: 55300568 | شعبه غرب: 44153186 | شعبه شمال: 26721443 | شعبه اسلامشهر و رباط کریم: 56746602

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

آموزش تعمیر آبسردکن

تعمیر رایگان آبسردکن

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که دست به آچار باشید و خودتان برای تعمیر وسایلتان اقدام کنید. نوشته‌های این مقاله بر اساس تجربه‌های شخصی بنده و تیم تعمیرکار خبره‌ی آبسردکن در اختیارتان قرار گرفته است. با مطالعه‌ی این مطالب می‌توانید آبسردکن را رایگان تعمیر کنید. اگر آبسردکن خراب در خانه یا محل کار خود دارید، نباید از این اتفاق ناراحت شوید. چند راهکار مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تعمیر آبسردکن بررسی کنید و کارهای تعمیراتی آبسردکن که در ذیل به آن پرداختیم تعمیرات نسبتاً آسانی هستند که هر کسی می‌تواند نحوه انجام آن‌ها را بیاموزد.

تعمیر رایگان آبسردکن

زمان مناسب تعمیر خودآموز آبسردکن

نشانه‌های معمول نیاز به تعمیر آبسردکن، ولرم بودن بیش از حد آب سرد یا گرم و عدم انتشار سریع نازل‌های آب است که معمولاً به دلیل سایش یا انسداد است. با چند مرحله‌ی نسبتا آسان و ابزارهای دستی بسیار رایج، می‌توانید چندین تعمیر را خودتان انجام دهید تا آب خنک دوباره در آبسردکنتان جریان یابد.

اکثر دستگاه‌های آبسردکن مدرن دارای قطعات یدکی هستند که به آسانی توسط سازندگان آن‌ها در دسترس است. بسیاری از این قطعات اساسی حتی برای نصب به ابزار دیگری به جز پیچ گوشتی معمولی نیاز ندارند. برای انجام برخی تعمیرات ساده که تقریباً همیشه مشکل شما را برطرف می‌کند، لازم نیست یک جادوگر با تخصص عالی باشید.

انجام تعمیرات خود بر روی آبسردکن یک انتخاب مقرون به صرفه و کار نسبتاً آسانی است. البته تعمیر آبسردکن تنها در صورتی جواب می‌دهد که بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

6 تعمیر ساده رایگان برای آبسردکن‌ها

شما می توانید فوراً متوجه شوید که یک آبسردکن به درستی کار نمی‌کند. علائم خرابی آبسردکن معمولاً به این شکل است که آب بیش از حد گرم است یا با قطره‌ای کوچک از شیر خارج می‌شود.

چند ترفند ساده تعمیر آبسردکن را امتحان کنید تا ببینید آیا این مشکل را اصلاح می‌کند یا خیر و قدم به قدم به کارهای کمی پیچیده‌تر ادامه دهید تا آبسردکن دوباره آب خنک را به درستی توزیع کند. زمانی که این چند ترفندها را یاد بگیرید، تعمیر آبسردکن اغلب ساده‌تر از آن چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد.

راه اندازی مجدد آبسردکن ( ریست کردن آبسردکن )

بطری آبسردکن را از آبسردکن خارج کرده و آن را در گوشه‌ای قرار دهید. آبسردکن را چند دقیقه از برق بکشید.

آبسردکن خود را دوباره به پریز برق وصل کنید، اما هنوز بطری را تعویض نکنید.

سوئیچ یا کلید ریست آبسردکن در پشت دستگاه قرار دارد.

آبسردکن را با استفاده از سوئیچ خاموش کنید، یک بار دیگر آبسردکن خود را از برق بکشید و یک شب آن را به برق نزنید. پس از اینکه روز بعد دوباره آن را به برق وصل کردید، سه تا پنج ساعت صبر کنید سپس یک بطری جدید را در مخزن قرار دهید.

شش ساعت دیگر صبر کنید تا آب داخل کوزه خنک شود و سپس دوباره آبسردکن را تست کنید.

انجام این فرآیند تنظیم مجدد بسیاری از مشکلات دما را حل می‌کند. اگر با این کار مشکل شما حل نشد، ترفند دیگری را برای تعمیر رایگان آبسردکن امتحان کنید.

نظافت

همیشه قبل از انجام هر گونه تعمیر و نگهداری آبسردکن خود را از برق بکشید. کار سختی نیست پس این کارها به خاطر داشته باشید، پس چی شد؟ قبل از شروع دوباره بررسی کنید که آبسردکن به طور کامل از برق جدا شده باشد.

سپس، بطری آب را از بالا جدا کرده و آن را در کنار قرار دهید و آن را به صورت عمودی قرار دهید تا آب به بیرون نشت نکند.

سیم‌پیچ‌ها را در قسمت داخلی آبسردکن قرار دهید. اگر آبسردکن با هر دو دهانه گرم و سرد داشته باشید، بیش از یک مجموعه کویل یا سیم‌پیچ پیدا خواهید کرد.

برخی از مدل‌های آبسردکن حتی با شیر و نازل سوم نیز در دسترس هستند که به شما آب را دمای اتاق می‌دهد، به این معنی که باز کویل‌های بیشتری نیز وجود دارد. مهم نیست که تعداد آن‌ها چقدر است، کویل‌ها را با یک پارچه مرطوب و تمیز کاملا تمیز کنید و مطمئن شوید که هیچ آشغال یا گرد و غباری روی آن‌ها وجود نداشته باشد.

پس از اتمام کار تمام قسمت‌های کویل‌ها را کاملاً بشویید. هر گونه مواد باقی مانده یا گرد و غبار را از سایر قسمت‌های داخلی آبسردکن خود تمیز کنید.

اگر کثیفی یا گرد و غبار سرسخت بیشتری مشاهده کردید، سیم‌پیچ‌ها را با یک مخلوط آب و صابون ملایم پاک کنید و سپس با آب بشویید. دوباره همه چیز را با یک پارچه خشک پاک کنید تا خشک شود.

گاهی اوقات، یک تمیز کردن خوب تمام آن چیزی است که شما نیاز دارید. گرد و غبار، موها، و سایر ذرات چیزهایی که می‌توانند راه خود را در داخل آبسردکن‌ها پیدا کنند و بر نحوه کار آن‌ها تأثیر می‌گذارند.

فلاش آبسردکن

سیستم را بشویید تا هرگونه انسداد از بین برود و تمام کارهای داخلی تمیز شود. برای انجام این کار، مطمئن شوید که آبسردکن از برق جدا شده است و بطری آبسردکن را خارج کنید.

اسپیگوت یا شیرهای خروجی آب را باز کنید و بگذارید تمام آب از آن‌ها خارج شود.

حدود یک گالن آب از شیر آب داخل مخزن بریزید. اسپیگوت یا لوله‌ها را باز نگه دارید تا آب درست از آن خارج شود.

این کار آشغال‌های سیستم را از بین می‌‌برد و می‌تواند هر مشکلی را که دارید حل کند. بطری آبسردکن را در جای خود قرار دهید، آبسردکن را دوباره به برق وصل کنید و آن را تست کنید.

این یکی از گزینه‌های ساده‌تر برای تعمیر آبسردکن در هنگام بروز مشکل است و اغلب می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند. گاهی اوقات، لازم نیست بدانید که چگونه یک آبسردکن را تعمیر کنید. فقط باید بدانید چگونه آشغال داخل سیستم را تخلیه کنید.

شیلنگ ها و لوله تار مویی ها را بررسی کنید

تمام شیلنگ‌ها را به طور فیزیکی لمس کنید تا مطمئن شوید که چیزی شل نیست یا از جای خود در نرفته است یا نشتی ندارد. اینجا نباید با دستتان رطوبت حس شود.

اگر شلنگ‌ها شل یا خیس هستند، سعی کنید دوباره آن‌ها را محکم کنید. اگر متوجه شدید که پارگی یا ترک یا آسیب به اتصالات یا شیلنگ‌ها وجود دارد، این قطعات باید تعویض شوند.

لوله‌ها و دهانه‌ها را نیز بررسی کنید، به دنبال نشتی، نواحی شکسته یا اتصالات نامناسب باشید. اگر و در جایی که می‌توانید این موارد را تعمیر کنید و در صورت یافتن قسمت‌های شکسته یا آسیب دیده قطعات را تعویض کنید.

ممکن است برای سفت کردن شیلنگ‌ها و اتصالات به آچار یا پیچ گوشتی نیاز داشته باشید، بنابراین این ابزارها را در اختیار داشته باشید.

فیلترها را عوض کنید

اگر آبسردکن شما فیلتر یا صافی دارد، آن‌ها را عوض کنید. این یک راه حل ساده است و گاهی اوقات، این تنها کاری است که باید انجام دهید.

فراموش نکنید تعویض فیلتر آسان است و همچنین به راحتی زمان آن را فراموش می‌کنیم، پس بدانید اگر آبسردکن شما یکی دارد، باید هر شش ماه یک بار آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید.

تعویض قطعات آبسردکن

به کویل‌ها و عملکرد داخلی آبسردکن خوب نگاه کنید.

اگر هر یک از قطعات داخل این آبسردکن، مانند سیم پیچ یا دهانه، آسیب دیده یا خورده به نظر برسد، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. با استفاده از شماره مدل آبسردکن خود به دنبال قطعات جایگزین آنلاین باشید، این شماره از اطلاعاتی است که باید در جایی روی دستگاه چاپ شده باشد.

خوردگی یک مشکل رایج در طول زمان در سیمپیچ‌های توزیع کننده است. هنگام نصب کویل‌های یدکی، مطمئن شوید که هر کدام را در همان موقعیت سیم‌پیچ‌های اصلی خراب شده قرار داده‌اید.

همین روند برای نصب دهانه‌های آب جدید شما در محل خودش انجام می‌شود. این‌ها ممکن است کمی زور از شما بخواهد تا کاملاً در موقعیت خود قفل شوند، و بهتر است پس از آن نشتی در اطراف لبه‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن‌ها به درستی در جای خود قرار دارند.

این تعمیر آبسردکن در مقایسه با روش‌های پیشین، سخت تر است، اما در بیشتر مواقع، حتی تکنسین‌های کارآموز نیز می‌توانند نحوه تعویض قطعات ساده را انجام دهند.

اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از تعمیر آبسردکن کمک بگیرید که متخصصان ما شما را در این فرآیند راهنمایی کنند.

آبسردکن را خودتان رایگان تعمیر کنید

چندین تعمیر ساده وجود دارد که می‌توانید به تنهایی برای رفع خرابی آبسردکن انجام دهید. اغلب، این تعمیرات ساده برای حل هر مشکلی که باعث می‌شود آبسردکن به درستی کار نکند، کار می‌کند.

اما اگر این تعمیرات جواب نداد، باید با یک تکنسین یا خدمات تعمیر آبسردکن تماس بگیرید تا آبسردکن و قطعات آبسردکن به صورت حرفه‌ای تعمیر یا تعویض شوند. در بیشتر مواقع با امتحان کردن تمام تعمیرات خودآموز آبسردکن در هزینه صرفه جویی کنید، این تنها کاری است که باید انجام دهید تا آب خنک و گوارا در آبسردکن شما دوباره جریان یابد.

سوالات متداول آبسردکن

آیا آبسردکن قابل تعمیر است؟

آبسردکن قابل تعمیر هستند. بسیاری از خرابی‌های کوچک ممکن است اشتباه پیش بروند که در نهایت به تعمیر نسبتاً آسانی ختم می‌شوند.

تعمیرات بزرگتر ممکن است به خدمات یک تعمیرکار آبسردکن نیاز داشته باشد، اما حتی این مشکلات بزرگتر، مانند نشت، در بسیاری از موارد قابل رفع هستند.

هنگامی که تمام گزینه‌های تعمیر تمام شد اما هنوز مشکل وجود داشت، باید کل سیستم خنک کننده‌ی آبسردکن را تعویض کنید و یک دستگاه جدید تهیه کنید.

چه چیزی باعث از کار افتادن آب‌سردکن می‌شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود یک آبسردکن تولید جریان خوبی از آب خنک را متوقف کند. ممکن است دستگاه کثیف باشد یا نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، ممکن است شلنگ شل شده باشد یا ممکن است نیاز به تعویض سیم‌پیچ‌ها و لوله تارمویی‌ها باشد.

بسیاری از چیزهای کوچک ممکن است در کار آبسردکن اختلال ایجاد کنند که باعث می‌شود آب جریان خود را متوقف کند، اما با برخی تعمیرات ساده، اغلب می‌توانید بسیاری از این مشکلات را حل کنید.

چگونه شیر مسدود شده یک آبسردکن را تعمیر کنیم؟

اگر اصلاً آب از آبسردکن بیرون نمی‌آید، سعی کنید داخل دستگاه را تمیز کنید و آب سیستم را بیرون بکشید يا فلاش كنيد تا هر گونه زباله یا گرفتگی که ممکن است مانع آب می‌شود پاک شود.

همچنین، دستگاه را مجدداً تنظیم کنید، زیرا گاهی اوقات این راه حل ساده مشکلات جریان آب را حل می‌کند و همه چیز دوباره به آرامی شروع به کار می‌کند. زمان زیادی طول می‌کشد، اما یکی از امن‌ترین آسان‌ترین راه‌های تعمیر آبسردکن است که می‌توانید انجام دهید.

چگونه آبسردکن خود را ریست کنم؟

تنظیم مجدد دستگاه آبسردکن یا ریست آبسردکن فرآیندی زمان‌بر است اما دشوار نیست. ابتدا دستگاه را از برق بکشید و بطری آبسردکن را بردارید.

دستگاه را دوباره به برق وصل کنید و سپس سوئیچ پشت دستگاه را بچرخانید. مطمئن شوید که آبسردکن خاموش است و دوباره آن را از برق بکشید.

حدود 12 ساعت به همین ترتیب بگذارید. آن را دوباره به برق وصل کنید و بگذارید حدود پنج ساعت بماند همه‌ی این کارها را قبل از اینکه یک بطری جدید در آبسردکن قرار دهید، انجام دهید.

قبل از اینکه بررسی کنید که آیا آبسردکن اکنون به درستی کار می کند یا خیر؟ اجازه دهید بطری جدید حدود شش ساعت بماند و خنک شود. این روش ساده بازنشانی یا ریست یا تنظیم مجدد می‌تواند بسیاری از مشکلات آبسردکن را حل کند، اما اگر حل نشد، سایر تعمیرات عیب‌یابی را امتحان کنید تا آب دوباره به خوبی جریان یابد.

آبسردکن چند سال عمر می کند؟

اکثر دستگاه‌های آبسردکن قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند به طور متوسط ​​هفت سال دوام خواهند آورد. برخی از مدل‌ها بسته به تعداد دفعات استفاده، دیر یا زود نیاز به تعویض و تعمیر قطعات دارند.

آیا آبسردکن نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

آبسردکن برای ادامه عملکرد صحیح نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. آن‌ها باید حداقل هر شش ماه یک بار تمیز شوند.

شیلنگ‌ها، دهانه‌ها و سیم‌پیچ‌ها باید در این زمان بررسی شوند و قطعات شل شده باید دوباره وصل شوند. هر قطعه شکسته یا خورده شده یا رسوب گرفته باید تمیز یا تعمیر یا در نهایت تعویض شود.

چگونه پمپ آبسردکن را تعمیر کنیم؟

اگر پمپ آبرسانی کار نمی‌کند، اغلب باید به طور کامل تعویض شود. در اکثر مواقع، اگر پمپ کار نمی کند، نیاز به جدا کردن و تعویض قطعات دارد و اغلب، تعویض پمپ رايج‌ترین اقدام است.

چرا آب آبسردکن مزه عجیبی دارد؟

گاهی اوقات، به نظر می‌رسد که آبسردکن از هر نظر به خوبی کار می‌کند و با فشردن یک کلید، آب خنک و روان تولید می‌کند. با این حال، انگار چیزی خراب است؛ آب مزه عجیبی پیدا کرده، ممکن است بطری‌های آبسردکن را به روش اشتباهی ذخیره کرده باشید یا آبسردکن را در جای نامناسبی قرار داده باشید.

هرگز بطری‌های آب یا دستگاه آبسردکن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، حتی اگر نور خورشید فقط مدت کوتاهی طول بکشد. نور خورشید، اول از همه، زمانی که به آب می‌تابد، خطر آتش سوزی است، زیرا می‌تواند بازتابی ایجاد کند که جرقه‌ای را مشتعل کند و تبدیل به یک فاجعه شود.

همچنین با نور خورشید مواد شیمیایی خاصی می‌تواند از پارچ پلاستیکی به داخل آب تراوش کند که طعم آن را تغییر می‌دهد. این لزوما به هیچ وجه برای شما خطرناک نیست، اما می‌تواند طعم آب را ناخوشایند کند و خب برخی از مردم از نوشیدن مواد شیمیایی پلاستیکی خوششان نمی‌آید. دلیل این امر ان است که پلاستیک مبتنی بر نفت است، بنابراین می‌تواند طعم تلخی ایجاد کند و فکر کردن به نوشیدن یک لیوان از محلول محصولات نفتی برای سلامتی شما و اطرفیان خوشایند نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *